המועצה > חינוך והסברה > פרויקט צרכנות נבונה בגליל > טיפים

טיפים בנושא מכשירי חשמל וגז



• בדקו אם המחיר כולל הובלה והרכבה.
 
• בדקו אם ההזמנה כוללת בכתב את כל ההבטחות שניתנו בעל-פה (התקנה, אספקה, אחריות, צבע, דגם, תוספות וכו').

• חשבו ירוק וחסכוני: השוו צריכה אנרגטית (מידת החיסכון בחשמל). על חלק מהמכשירים, כמו על מקררים, יש לציין את הצריכה האנרגטית בטבלה.


• ודאו התאמה של גודל המכשיר למקום המיועד לו בביתכם (במיוחד אם יש לכם מקום מוגבל להציבו).

• יש מכשירים שנפח האחסון בהם משמעותי (כגון, מקררים ומקפיאים). קבלו בכתב את נפח האחסון (בררו אם מדובר בנפח ברוטו או נטו).

• דרשו לבדוק תעודת אחריות ולקרוא מה כלול בה. שימו לב במיוחד לתחולת האחריות לאחר שנת האחריות המחויבת בחוק (הבחינו בין אחריות לשירות). בדקו אילו חלקים מבוטחים ולאיזו תקופה.

• בדקו אם המוכר הוא משווק מורשה של היבואן ודרשו לדעת מי נותן את השירות.

• אל תחתמו על תעודת משלוח אלא לאחר שבדקתם תקינות חיצונית של המוצר, כדי לוודא התאמה בין ההזמנה לפריט שהגיע.

• ישנם טכנאי חברה אשר מנצלים את הביקור בביתכם למכירת מוצרים. טרם רכישת מוצרים נוספים מהטכנאי (חומרי ניקוי, שקע נגד נחשולי מתח, עגלה למכונת כביסה וכד'), בדקו צורך והשוו מחירים.

ביטול עסקת מכשירי חשמל וגז

• על פי תקנות ביטול עסקה, אפשר לבטל עסקת מכשירי חשמל וגז תוך 14 יום ממועד קבלת המוצר, בתנאי שלא נעשה בו שימוש והוא לא נפגם (פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר, אך חיבור לחשמל, לגז או למים ייחשבו כשימוש).